
Bliv salgstrainee hos Davidsen
Brænder du for handel, er du god til tal, og kan lide at tale med mange forskellige mennesker hver dag? Så er uddannelsen som Salgstrainee lige noget for dig.
Du bliver klædt på til branchen og vores koncept. Du får færdigheder indenfor personligt salg og salgsanalyse, samt redskaber til at blive en dygtig sælger. Og så lærer du om kundeadfærd, forhandlingsteknik, og planlægning af et salg.
Uddannelsens opbygning
Uddannelsen er modulopbygget og tilpasset salgstrainee inden for trælast og værktøj. Undervisningen tager afsæt i din praksis og indeholder både salg og produktfaglige fag. En del af undervisningen foregår i en fysisk butik, hvor der inddrages interne medarbejdere fra DAVIDSEN i undervisningen.
Hjemmeopgaver på udvalgte moduler er en del af uddannelsen. Uddannelsens varighed er 2 år.
Undervisningen tager afsæt i praksis
MODUL 1: Intro
- Teamwork
- Arbejdsplanlægning
- Virksomhedsforståelse
- Samarbejde
MODUL 2: Koncept og strategi
- Branche- og konceptforståelse
- Købsadfærd
- Økonomi
- Præsentationsteknik
MODUL 3: Forretningsforståelse, kommunikation og CSR
- Forretningsforståelse
- Kommunikation via elektroniske medier
- Bæredygtighed og politikker
MODUL 4: Salgsanalyse og logistik
- Prisstrategi
- Salgskanaler og salgsoptimering
- Nøgletal i logistik
- Logistikløsninger
MODUL 5: Salgsanalyse
- Markeds- og konkurrentanalyse
- Planlægning af projektarbejde
- Personprofil
MODUL 6: Relationsmarkedsføring
- Samarbejdsrelationer
- Netværk
- Relationer i salgsarbejdet
- Kundeadfærd
MODUL 7: Salgspsykologi
- Konflikthåndtering
- Verbal og nonverbal kommunikation
- Brug af salgspsykologien
- Kundeindvendinger
Du undervises af erfarne undervisere fra branchen
Fra nysgerrig elev til engageret medarbejder: Jonas’ rejse hos Davidsen
Når man starter som elev, kan det hele virke nyt og ukendt – og netop det var grunden til, at Jonas valgte Davidsen. Han havde ingen erfaring fra branchen, men var klar til at lære:
“Jeg havde brug for at prøve noget, jeg aldrig havde været i nærheden af før – og Davidsen tilbød lige præcis dén mulighed.”
Hverdagen som elev er langt fra kedelig. Med mange forskellige kunder og en stor variation i opgaver og produkter, er der altid noget nyt at tage fat på:
“Det fedeste er, at ingen dage er ens. Jeg bliver udfordret og lærer nyt hele tiden.”
Men det er ikke kun det faglige, der fylder. Det sociale fællesskab er også en vigtig del af det at være elev hos Davidsen:
“Vi er et mindre team i min afdeling, men vi supplerer hinanden godt. Vi løfter hinanden både fagligt og menneskeligt – og det giver et rigtig godt arbejdsmiljø.”

"Det betyder meget for mig at være en del af et stærkt fællesskab! Jeg er ikke i tvivl om, at fællesskabet lige netop er det, der gør Davidsen til et særligt sted at være"
- JONAS -
Jonas oplever, at mange har forkerte forventninger til, hvad en salgsuddannelse er:
“Det handler ikke om at man skal starte med en direktørtitel og slips. For mig er det langt mere vigtigt at lære faget fra bunden, få erfaring og vise, at man kan levere resultater.”
I løbet af sin elevtid fik Jonas lov at være med i det landsdækkende projekt Verdens Vildeste Brobygger – en oplevelse, der for alvor satte gang i motivationen:
“Det var fedt at blive udfordret og prøve noget anderledes i løbet af min elevtid. Det gav mig virkelig blod på tanden.”
"Selvom min elevtid er afsluttet, har jeg valgt at blive i Davidsen-teamet, fordi jeg her får stærke rammer for både faglig og personlig udvikling."
- JONAS -
