Privatlivspolitik
Denne privatlivspolitik gælder for Davidsen A/S og associerede selskabers (”Davidsen”, ”vi”, ”os” eller ”vores”) behandling af dine personoplysninger. Privatlivspolitikken beskriver vores behandling af personoplysninger og giver dig de oplysninger, som du har krav på at modtage i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning. Du bør læse privatlivspolitikken, inden du afgiver dine personoplysninger til Davidsen.
INDHOLDSFORTEGNELSE
Klik på det relevante punkt nedenfor, og du føres direkte til emnet:
1) Dataansvarlig og kontaktoplysninger.
2) Hvis du besøger vores hjemmesider.
- Cookies.
- Hvis du anvender kontaktformularen på hjemmesiden, henvender dig til kundeservice, anmoder om et tilbud eller i øvrigt kommunikerer med os.
- Når du opretter en kundekonto.
- Hvis du handler på vores webshop.
- Hvis du opretter en reklamation.
- Hvis du anmoder om kredit på din kundekonto.
- Hvis du booker rådgivning.
- Hvis du søger om sponsorat på vegne af en forening.
3) Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev(e).
4) Hvis du er leverandør, øvrig ekstern samarbejdspartner, herunder influencer, eller erhvervskunde mv.
5) Hvis du besøger vores fysiske lokaliteter.
6) Hvis du søger job hos Davidsen.
7) Hvis du besøger vores profiler på sociale medier.
8) Videregivelse til andre dataansvarlige og overladelse til databehandlere.
9) Dine rettigheder.
10) Spørgsmål og klage.
1) Dataansvarlig og kontaktoplysninger
Den dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger er formelt det Davidsen-selskab, som du er i kontakt med, når du fx besøger vores hjemmesider, besøger vores fysiske forretninger, tilmelder dig nyhedsbreve, søger job eller på anden måde er i kontakt med os.
Navn, adresse, cvr og kontaktoplysninger finder du her:
Davidsen A/S
Fabriksvej 7, Skrydstrup
6500 Vojens
CVR: 87 31 01 16
Kontakt: [email protected]
Davidsen Midt A/S
Bjørnevej 1
7800 Skive
CVR: 81 66 49 19
Kontakt: [email protected]
Davidsen Nord A/S
Soltoften 3
7900 Nykøbing M
CVR: 19 42 06 04
Kontakt: [email protected]
Davidsen Øst A/S
Værftsvej 51
4600 Køge
CVR: 10 15 28 79
Kontakt: [email protected]
Er du i tvivl om, hvem der er den dataansvarlige for behandlingen af dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte os.
2.1) Cookies
Typer af personoplysninger
Davidsen anvender cookies på vores hjemmesider og behandler i den forbindelse dine personoplysninger. Davidsen kan indsamle følgende personoplysninger om dig via cookies, når du besøger vores hjemmeside:
- Onlineidentifikatorer som IP-adresse, user ID og cookie ID.
- Oplysninger om din enhed som MAC adresse, styresystem, browser og browserhistorik.
- Information om din brug af vores hjemmeside, herunder klikadfærd, dato og tidspunkt for dine interaktioner og lokalitet.
Vi bruger cookies til at indsamle ovennævnte personoplysninger. Du kan læse mere om brugen af cookies i vores cookiepolitik, som du kan finde her.
Formålene med behandlingen
Dine personoplysninger behandles til følgende formål:
- For at gøre hjemmesiden og dens funktioner tilgængelige for dig.
- Markedsføring af Davidsens brand, produkter og ydelser, herunder målretning af annoncer.
- Optimering af hjemmesiden i overensstemmelse med dine valg på hjemmesiden.
- Statistik og analyse, herunder med henblik på at forbedre brugeroplevelsen.
Behandlingsgrundlag
Davidsen behandler dine personoplysninger på nedenstående grundlag:
Legitime interesser: Vi baserer behandlingen af dine personoplysninger i forbindelse med brug af nødvendige cookies på vores legitime interesser i at sikre, at hjemmesiden fungerer, som den skal, herunder at hjemmesiden er sikker (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f).
Samtykke: Vi baserer behandlingen af dine personoplysninger til markedsføring, optimering af hjemmesiden og statistik og analyse på dit samtykke (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a). Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Du kan læse mere om, hvordan du ændrer dine cookie-indstillinger i vores cookiepolitik, som er tilgængelig her.
Opbevaringsperiode
Cookies slettes fra din browser i overensstemmelse med vores cookiepolitik. Personoplysninger indsamlet via cookies slettes senest 2 år efter indsamlingstidspunktet.
Oplysningerne kan dog opbevares længere i anonymiseret form.
Kategorier af modtagere
Vi kan dele dine personoplysninger med følgende kategorier af modtagere:
- Databehandlere, der leverer cookies til understøttelse af drift og funktion af vores hjemmeside, herunder cookiebanner.
- Databehandlere, der leverer cookies og IT-systemer til markedsføringsformål og/eller statistiske formål, herunder til analyse, samt til optimering af hjemmesiden.
- Tredjeparter, hvis du har accepteret tredjepartcookies. Du kan se hvilke tredjeparter i vores cookiebanner.
Du finder listen over cookies, herunder tredjeparter, i vores cookiebanner og -politik.
Modtagere, der er databehandlere, behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt af Davidsen. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
2.2) Hvis du anvender kontaktformularen på hjemmesiden, henvender dig til kundeservice, anmoder om et tilbud eller i øvrigt kommunikerer med os.
Typer af personoplysninger
Når du anvender kontaktformularen på vores hjemmesider, henvender dig til kundeservice, anmoder om et tilbud eller i øvrigt kommunikerer med Davidsen, indsamler og behandler Davidsen dine personoplysninger. Davidsen indsamler, behandler og opbevarer følgende typer af personoplysninger om dig:
- Navn, e-mailadresse, telefonnummer.
- Hvad din henvendelse vedrører, herunder hvor relevant, dit ordrenummer, varenummeret og antal på den vare, du ønsker, dine vedhæftede billeder og filer.
- Dato for din henvendelse.
- Andre oplysninger du giver i forbindelse med din henvendelse.
Vi opfordrer dig til ikke at afgive følsomme personoplysninger til os.
Formålene med behandlingen
Dine personoplysninger bliver behandlet til følgende formål:
- Håndtering af din henvendelse.
- Kommunikation med dig.
- Statistik og analyse med henblik på at forbedre vores kundeservice.
Behandlingsgrundlag
Davidsen behandler dine personoplysninger på nedenstående grundlag. Grundlaget afhænger af karakteren af din henvendelse.
- Legitime interesser: Vi kan behandle dine personoplysninger på baggrund af vores legitime interesser i at håndtere din henvendelse, kommunikere med dig og forbedre vores kundeservice (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f). I tilfælde af en tvist kan vi desuden viderebehandle dine personoplysninger på baggrund af vores legitime interesse i at forsvare eller gøre retskrav gældende.
- Kontraktuelle forpligtelser: Hvis din henvendelse vedrører en (potentiel) aftaleindgåelse, behandler vi dine oplysninger for at kunne gennemføre foranstaltninger forud for aftaleindgåelsen (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
Opbevaringsperiode
Opbevaringsperioden afhænger af henvendelsens karakter. Henvendelser opbevares dog som udgangspunkt i op til 3 måneder fra seneste kontakt. Oplysningerne kan dog opbevares længere i anonymiseret form.
I tilfælde af eventuelle klager eller tvister kan vi opbevare dine personoplysninger i 3 år fra tvisten er afsluttet.
Hvis du er kunde eller er ansat hos en af vores kunder, leverandører, erhvervskunder og øvrige eksterne samarbejdspartnere m.v., henviser vi til afsnit 4 nedenfor.
Kategorier af modtagere
Når du anvender kontaktformularen på vores hjemmesider, henvender dig til kundeservice, anmoder om et tilbud eller i øvrigt kommunikerer med Davidsen i anden sammenhæng, kan vi i forbindelse med håndteringen af din henvendelse dele dine personoplysninger med følgende kategorier af databehandlere:
- Databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af håndtering af din henvendelse og kommunikation, herunder fx mailudbyder.
- Databehandlere, der leverer understøttelse af statistik, herunder til analyse.
Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
2.3) Når du opretter en kundekonto
Typer af personoplysninger
Når du opretter en kundekonto på hjemmesiden, herunder i forbindelse med køb, behandler Davidsen dine personoplysninger. Davidsen kan indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:
- Dit navn
- Din e-mailadresse
- Dit telefonnummer
- Din adresse
- Køb du har registreret på din kundekonto
- Hvis du er en enkeltmandsvirksomhed behandler vi desuden følgende:
- Firmanavn
- CVR-nummer
- Branche
Formålene med behandlingen
Dine personoplysninger bliver behandlet til følgende formål:
- Administration af din kundekonto samt dine køb, herunder at gøre din kundekonto og tilknyttede kvitteringer tilgængelige for dig.
- Håndtering af eventuelle reklamationer og andre krav.
- Statistik og analyse med henblik på at forbedre brugeroplevelsen.
- Markedsføring af Davidsens brand, produkter og ydelser.
Behandlingsgrundlag
Davidsen behandler dine personoplysninger på nedenstående grundlag:
- Legitime interesser: Vi behandler dine oplysninger på baggrund af vores legitime interesse i at administrere de oprettede kundekonti og køb samt vores legitime interesse i at føre statistik og lave analyser, så vi kan forbedre brugeroplevelsen (databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f).
- Kontraktuelle forpligtelser: Vi behandler dine personoplysninger for at opfylde en aftale med dig om din kundekonto (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
Opbevaringsperiode
Personoplysninger vedrørende din kundekonto opbevares så længe din kundekonto er aktiv. Kundekonti betragtes som inaktive, hvis der ikke har været aktivitet på kundekontoen inden for de sidste to år. I sådanne tilfælde slettes din kundekonto, medmindre du bekræfter, at du ønsker at beholde den.
Bemærk at personoplysninger relateret til køb under alle omstændigheder opbevares i 5 år efter at købet er gennemført for at leve op til forpligtelserne i bogføringsloven samt med henblik på håndtering af eventuelle reklamations- eller garantisager. Vi henviser til afsnit 2.4 og 5.1 nedenfor.
Oplysningerne kan dog opbevares længere i anonymiseret form.
Kategorier af modtagere
Når du opretter en kundekonto, kan vi i forbindelse med administrationen heraf dele dine personoplysninger med følgende kategorier af databehandlere:
- Databehandlere, der leverer IT-systemer til håndtering af brugeradministration.
- Databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af statistik og/eller analyse samt markedsføring.
Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
2.4) Hvis du handler på vores webshop
Typer af personoplysninger
Når du handler på vores webshop, behandler Davidsen dine personoplysninger. Davidsen kan indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:
- Dit navn.
- Din e-mailadresse.
- Dit telefonnummer.
- Din adresse, herunder leveringsadresse.
- Hvilket byggemarked du ønsker at afhente din ordre i, hvis du vælger click and collect.
- Dine betalingsoplysninger.
- Oplysninger om din ordre-/købshistorik.
Formålene med behandlingen
Dine personoplysninger bliver behandlet til følgende formål:
- Gennemførelse af din ordre i Davidsens webshop.
- Administration af forsendelser og returneringer.
- Udsendelse af markedsføring uden samtykke på baggrund af tidligere køb hos os i de tilfælde, hvor vi vælger at benytte os af denne mulighed i markedsføringsloven.
- Statistik og analyse med henblik på at udvikle of forbedre vores produkter og ydelser.
- Dokumentation af dit køb.
Vi henviser i øvrigt til afsnit 2.3 ovenfor.
Behandlingsgrundlag
Davidsen behandler dine personoplysninger på nedenstående grundlag:
- Legitime interesser: Vi behandler dine personoplysninger på baggrund af vores legitime interesse i at markedsføre os overfor dig i de tilfælde, hvor et samtykke ikke er påkrævet, samt vores legitime interesse i at kunne føre statistik og analyse med henblik på at udvikle og forbedre vores produkter og ydelser (databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f). I tilfælde af en tvist kan vi desuden viderebehandle dine personoplysninger på baggrund af vores legitime interesse i at kunne fastlægge, forsvare eller forfølge et retskrav.
- Kontraktuelle forpligtelser: Vi behandler dine personoplysninger for at opfylde den indgåede købsaftale med dig, herunder for at kunne levere de bestilte varer og håndtere reklamationer og returneringer. (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).Retlig forpligtelse: Vi opbevarer oplysninger, der indgår i bogføringsmateriale på baggrund af vores retlige forpligtelse i henhold til bogføringsloven (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c).
Opbevaringsperiode
Vi vil som hovedregel opbevare dine personoplysninger i 2 år efter dit seneste køb. Hvis du har købt produkter, der er dækket af en garanti, sletter vi dine personoplysninger ved udløbet af garantiperioden.
I tilfælde af eventuelle klager eller tvister kan vi opbevare dine personoplysninger i 3 år fra tvisten er afsluttet.
Oplysninger, der vedrører regnskabsmateriale, opbevares i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører. Vi kan dog behandle dine personoplysninger i en længere periode i anonymiseret form.
For personoplysninger, der behandles i relation til din kundekonto henviser vi til afsnit 2.3 ovenfor.
Kategorier af modtagere
Når du anvender vores webshop, kan vi i forbindelse med administrationen af din ordre dele dine personoplysninger med følgende kategorier af modtagere:
- Databehandlere, der leverer IT-systemer til håndtering af ordrer, gavekort og brugeradministration, samt kommunikation, herunder fx mailudbyder.
- Databehandlere, der leverer understøttelse af markedsføring og/eller statistik, herunder til analyse.
- Tredjeparter, herunder det valgte fragtfirma eller vores underleverandører, da det er en forudsætning for, at de kan levere dine varer (jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
- Tredjeparter, herunder leverandører af den valgte betalingstjeneste, der modtager dine betalingsoplysninger, for at gennemføre betalingen af din ordre (jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
Modtagere, der er databehandlere, behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
2.5) Hvis du opretter en reklamation
Typer af personoplysninger
Hvis du opretter en reklamation på hjemmesiden, behandler Davidsen dine personoplysninger. Davidsen kan indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:
- Dit navn og din e-mailadresse.
- Dit telefonnummer.
- Dit webordrenummer eller sagsnummer.
- Produktet, du reklamerer over, herunder beskrivelse af årsagen/fejlen.
- Billeder eller andre filer og oplysninger, som du uploader til os i forbindelse med din reklamationshenvendelse.
Formålene med behandlingen
Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:
- Håndtering af din reklamation, herunder eventuelle tvister.
- Dokumentation af eventuelle tilbagebetalinger.
Behandlingsgrundlag
- Kontraktuelle forpligtelser: Vi behandler dine personoplysninger for at opfylde den indgåede købsaftale med dig (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
- Legitime interesser: Vi baserer desuden vores behandling af dine personoplysninger på vores legitime interesser i at kunne fastlægge, forsvare eller gøre retskrav gældende (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f).
- Retlig forpligtelse: Vi opbevarer oplysninger, der indgår i bogføringsmateriale på baggrund af vores retlige forpligtelse i henhold til bogføringsloven (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c).
Opbevaringsperiode
Oplysninger om din reklamation opbevares som udgangspunkt i 2 år fra afslutningen af reklamationssagen.
I tilfælde af eventuelle klager eller tvister kan vi opbevare dine personoplysninger i 3 år fra tvisten er afsluttet.
Oplysninger, der indgår i regnskabsmateriale, opbevares i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører. Vi kan dog behandle dine personoplysninger i en længere periode i anonymiseret form.
Kategorier af modtagere
Når du henvender dig med en reklamation, kan vi i forbindelse med administrationen af din henvendelse dele dine personoplysninger med databehandlere, der leverer IT-systemer til håndtering af reklamation og brugeradministration, samt kommunikation, herunder fx mailudbyder.
Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
2.6) Hvis du anmoder om kredit på din kundekonto
Typer af personoplysninger
Hvis du anmoder om kredit på din kundekonto, behandler Davidsen dine personoplysninger. Davidsen kan indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:
- Dit navn.
- Dine kundekontooplysninger.
- Ønsket kreditmaks-beløb.
- Eventuelle bemærkninger.
- Evt. kreditoplysninger fra dit pengeinstitut.
- Evt. detaljer om opkøb af fast ejendom.
- Hvis du er en enkeltmandsvirksomhed:
- Selskabsform.
- Evt. navn på andre personer, som må købe på kredit på din konto.
Formålene med behandlingen
Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:
- Håndtering og vurdering af din anmodning om kredit.
- Vurdering af din kreditværdighed.
- Gennemførelse og administration af en evt. aftale om kredit eller kreditforhøjelse.
- Dokumentation af vores vurdering af din anmodning om kredit.
- Inddrivelse af gæld i tilfælde af manglende betaling.
Behandlingsgrundlag
Davidsen behandler dine personoplysninger på et eller flere af nedenstående grundlag:
- Kontraktuelle forpligtelser: Vi behandler dine personoplysninger for at opfylde en aftale med dig (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
- Legitime interesser: Vi behandler dine personoplysninger i forbindelse med vores vurdering af din anmodning, herunder kreditværdighedsvurderingen, på vores legitime interesse i at sikre, at du kan betale de varer, du køber på kredit (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f). Vi opbevarer derudover dine personoplysninger på baggrund af vores legitime interesse i at sikre, at vi kan besvare eventuelle spørgsmål om kreditværdighedsvurderingen og forsvare os i tilfælde af eventuelle tvister, samt at kunne inddrive betaling i tilfælde af, at du ikke betaler til tiden.
Opbevaringsperiode
Personoplysninger som anvendes i forbindelse med en imødekommet anmodning om kredit eller forhøjelse af kredit, opbevares så længe aftalen om kredit består. Hvis du får afslag på kredit opbevarer vi din ansøgning og vores afslag i 6 måneder.
I tilfælde af eventuelle klager eller tvister kan vi opbevare dine personoplysninger i 3 år fra tvisten er afsluttet.
I tilfælde af manglende betaling, opbevarer dine personoplysninger indtil du har betalt det fulde beløb eller så længe Davidsen har et eksekutionsgrundlag (fx dom eller betalingspåkrav). Oplysninger, der indgår i bogføringsmateriale opbevares dog under alle omstændigheder i 5 år fra regnskabsårets udløb som beskrevet i afsnit 2.4 og 4.
Kategorier af modtagere
Når du anmoder om kredit eller kreditforhøjelse, kan vi i forbindelse med administrationen heraf dele dine personoplysninger med databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af kommunikation, herunder fx mailudbyder samt kontraktstyringssystemer.
Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
I forbindelse med vurdering af din anmodning kan vi desuden videregive dine personoplysninger til dit pengeinstitut med henblik på at indhente kreditoplysninger om dig.
Hvis du ikke betaler rettidigt, kan vi desuden videregive dine personoplysninger til inkassofirmaer og advokatbureauer, som bistår os med at inddrive vores tilgodehavende.
2.7) Hvis du booker rådgivning
Typer af personoplysninger
Hvis du booker rådgivning på hjemmesiden, behandler Davidsen dine personoplysninger. Davidsen kan indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:
- Navn, e-mailadresse, telefonnummer.
- Hvad din henvendelse vedrører og dine angivne interesser.
- Dato for din henvendelse.
- Andre oplysninger du giver i forbindelse med din henvendelse.
Vi opfordrer dig til ikke at afgive følsomme personoplysninger til os.
Formålene med behandlingen
Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:
- Håndtering af din henvendelse.
- Planlægning og forberedelse af møde med dig.
- Kommunikation med dig.
- Dokumentation af vores rådgivning.
Behandlingsgrundlag
Davidsen behandler dine personoplysninger på et eller flere af nedenstående grundlag:
- Legitime interesser: Behandlingen af dine personoplysninger baserer vi på vores legitime interesser i at kunne kommunikere med dig og imødekomme din forespørgsel om booking af rådgivning hos en af vores medarbejdere samt i at kunne fastlægge, forsvare eller håndhæve et retskrav (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f).
Opbevaringsperiode
Vi opbevarer oplysninger vedrørende vores rådgivning i 1 år efter rådgivningen er afsluttet, hvorefter de slettes. Oplysningerne kan dog opbevares længere i anonymiseret form.
I tilfælde af eventuelle klager eller tvister kan vi opbevare dine personoplysninger i 3 år fra tvisten er afsluttet.
Kategorier af modtagere
Når du henvender dig til vores kundeservice eller i øvrigt kommunikerer med os i anden sammenhæng, kan vi i forbindelse med håndteringen af din henvendelse dele dine personoplysninger med databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af håndtering af din henvendelse, herunder fx leverandører der understøtter funktionaliteten af kontaktformularer på hjemmesiden og vores interne kalenderstyring.
Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
2.8) Hvis du søger om sponsorat på vegne af en forening
Typer af personoplysninger
Hvis du søger om et sponsorat på vegne af en forening, behandler Davidsen dine personoplysninger. Davidsen kan indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:
- Navn, e-mailadresse, telefonnummer.
- Detaljer fra din ansøgning, herunder hvilken forening du repræsenterer.
- Dato for din henvendelse.
Vi opfordrer dig til ikke at afgive følsomme personoplysninger til os.
Formålene med behandlingen
Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:
Håndtering og vurdering af din ansøgning.
Dokumentation af vores vurdering af din ansøgning, herunder eventuelle udbetalinger.
Behandlingsgrundlag
Davidsen behandler dine personoplysninger på et eller flere af nedenstående grundlag:
- Legitime interesser: Vi behandler dine personoplysninger baseret på vores legitime interesse i at kunne håndtere og vurdere det sponsorat du har ansøgt om, herunder dokumentere vores vurdering og udbetalingen, samt i at kunne opfylde vores forpligtelser i henhold til den indgåede sponsoraftale med den forening, som du repræsenterer (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f).
- Retlig forpligtelse: Vi opbevarer oplysninger, der indgår i bogføringsmateriale på baggrund af vores retlige forpligtelse i henhold til bogføringsloven (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c).
Opbevaringsperiode
Personoplysninger, som anvendes i forbindelse med en imødekommet ansøgning om sponsorat, opbevares, så længe aftalen om sponsorat består, eller indtil Davidsen får besked om, at en anden kontaktperson skal være tilknyttet sponsoraftalen. Hvis du får afslag på din ansøgning opbevarer vi din ansøgning og dit afslag i 6 måneder.
Oplysninger, der vedrører regnskabsmateriale, opbevares i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører. Vi kan dog behandle dine personoplysninger i en længere periode i anonymiseret form.
Kategorier af modtagere
Når du ansøger om sponsorat, kan vi i forbindelse med håndteringen af din ansøgning dele dine personoplysninger med databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af kommunikation, herunder fx mailudbyder samt leverandører der understøtter funktionaliteten af kontaktformularer på hjemmesiden samt kontraktstyring.
Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
3) Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev(e)
Typer af personoplysninger
Davidsen indsamler, behandler og opbevarer dine personoplysninger til brug for markedsføring, når du tilmelder dig nyhedsbrev(e). Davidsen kan indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:
- Navn og e-mailadresse.
- Dit samtykke.
- Dine interesser.
Formålene med behandlingen
Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:
- Markedsføring af Davidsens brand, produkter og ydelser.
- Analyse og statistik med henblik på at optimere og forbedre vores markedsføring, herunder brugeroplevelsen.
- Dokumentation af dit samtykke og vores overholdelse af de markedsføringsretlige regler.
Behandlingsgrundlag
Davidsen behandler dine personoplysninger på et eller flere af nedenstående grundlag:
Samtykke: Davidsen vil kun bruge dine personoplysninger til direkte markedsføring, herunder udsendelse af nyhedsbreve, hvis du har givet dit forudgående og udtrykkelige samtykke til dette (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra a).
Legitime interesser: Behandlingen af dine personoplysninger i forbindelse analyse og statistik baserer vi på vores legitime interesser i at kunne forbedre og udvikle vores nyhedsbreve (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f). Behandling af dit samtykke med henblik på dokumentation sker på baggrund af vores legitime interesse i at kunne forsvare os mod eventuelle tvister, klager eller tilsyn fra offentlige myndigheder.
Opbevaringsperiode
Dine personoplysninger vil blive opbevaret, så længe dit samtykke til at modtage markedsføring er aktivt.
Hvis du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve, kan du framelde dig via linket nederst i hver e-mail eller ved at kontakte os som beskrevet nedenfor. Tilbagekaldelse af dit samtykke påvirker dog ikke lovligheden af den behandling, der er gået forud for tilbagekaldelsen.
Dokumentation for dit samtykke opbevarer vi i 2 år fra du har tilbagekaldt dit samtykke til at modtage direkte markedsføringsmateriale. Opbevaringsperioden er fastsat på baggrund af vores legitime interesse i at kunne dokumentere, at vi har udsendt direkte markedsføring i overensstemmelse med gældende lovgivning (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f).
I tilfælde af eventuelle klager eller tvister kan vi opbevare dine personoplysninger i 3 år fra tvisten er afsluttet.
Kategorier af modtagere
Når du tilmelder dig vores nyhedsbreve, kan vi i forbindelse med administrationen heraf dele dine personoplysninger med databehandlere, der leverer understøttelse af markedsføring og/eller statistik, herunder til analyse.
Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
4) Hvis du er leverandør, øvrig ekstern samarbejdspartner, herunder influencer, eller erhvervskunde mv.
Dette afsnit indeholder politikken for Davidsens behandling af personoplysninger om ejere af enkeltmandsvirksomheder eller kontaktpersoner hos leverandører, øvrige eksterne samarbejdspartnere, herunder influencere, og erhvervskunder m.v., der samarbejder med Davidsen.
Indsamling af personoplysninger
Davidsen kan indsamle, behandle og opbevare dine personoplysninger i følgende tilfælde:
- Når din enkeltmandsvirksomhed eller den virksomhed, du arbejder ved, indgår en aftale med Davidsen.
- Når du i forbindelse med dit arbejde har vist interesse for Davidsens produkter og services, fx ved at du henvender dig til os omkring et samarbejde.
- Når du samarbejder og kommunikerer med Davidsen.
Typer af personoplysninger
Davidsen kan indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:
- Navn, e-mailadresse, telefonnummer og tilsvarende kontaktoplysninger.
- Individuelle oplysninger, fx foretrukne sprog.
- Organisatoriske oplysninger som fx virksomhedens navn og adresse, stillingsbetegnelse, beskæftigelsesområde, primært arbejdssted og -land.
- Kontraktuelle oplysninger som fx ordrer, fakturaer, kontrakter og andre aftaler mellem din virksomhed (eller din arbejdsgiver) og Davidsen, som måtte indeholde fx dine kontaktoplysninger.
- Finansielle oplysninger, som fx betalingsbetingelser, bankoplysninger og kreditvurderinger (hvis der er tale om en enkeltmandsvirksomhed).
- Hvad din henvendelse vedrører.
- Andre oplysninger du giver i forbindelse med din henvendelse.
- Vi opfordrer dig til ikke at afgive følsomme personoplysninger til os, medmindre de er strengt nødvendige for behandlingen af din henvendelse.
Sådanne informationer kan vi modtage direkte fra dig (primært gennem e-mails og anden korrespondance med dig) eller fra din arbejdsgiver.
Formålene med behandlingen
Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:
- Planlægning, opfyldelse og administration af samarbejder, herunder kontrakter.
- Administration som fx behandling af betalinger, evaluering af kreditvurderinger, regnskabsførelse, revision, såvel som for at yde support.
- Nyhedsbreve og anden markedsføringskommunikation, herunder invitationer til messer og events.
- Gennemførelse af forespørgsler fra dig.
- Kommunikation med dig.
- Statistik og analyse med henblik på produkt- og serviceudvikling.
- Overholdelse af gældende lovgivning.
- Håndtering af tvister, spørgsmål og klager.
Behandlingsgrundlag
Davidsen behandler primært dine personoplysninger på et eller flere af nedenstående grundlag:
- Kontraktuelle forpligtelser: I visse tilfælde er behandlingen af dine personoplysninger nødvendig for at kunne opfylde en kontrakt med dig (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b). Det er tilfældet, når vi behandler dine oplysninger med henblik på at opfylde en aftale med din enkeltmandsvirksomhed.
- Legitime interesser: Vi kan behandle dine personoplysninger på baggrund af vores legitime interesser i at administrere den daglige drift i overensstemmelse med lovlige og fair forretningsmetoder, herunder planlægning, udførelse og administration af samarbejdet eller vores legitime interesse i fx at forbedre vores produkter og ydelser, markedsføre os (hvor samtykke ikke er påkrævet), yde support og håndtere reklamationer. Behandlingen kan også være nødvendig for vores legitime interesse i at fastlægge, forsvare eller gøre retskrav gældende (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f).
- Retlig forpligtelse: Vi opbevarer oplysninger, der indgår i bogføringsmateriale på baggrund af vores retlige forpligtelse i henhold til bogføringsloven (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c).
Opbevaringsperiode
Personoplysninger i forbindelse med erhvervsmæssige samarbejder opbevares som udgangspunkt i op til 3 år efter aftalen eller samarbejdets ophør, medmindre der er særlige hensyn, som berettiger en længere opbevaringsperiode.
I tilfælde af eventuelle klager eller tvister kan vi opbevare dine personoplysninger i 3 år fra tvisten er afsluttet.
Oplysninger, der vedrører regnskabsmateriale, opbevares i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører. Vi kan dog behandle dine personoplysninger i en længere periode i anonymiseret form.
Kategorier af modtagere
Vi kan dele dine personoplysninger med følgende kategorier af databehandlere:
- Databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af administration af kontrakt- og samarbejdsforhold samt kommunikation, herunder fx mailudbyder.
- Databehandlere, der leverer understøttelse af statistik og/eller analyse samt markedsføring.
Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
Hvis du er erhvervskunde kan vi desuden videregive dine kontaktoplysninger til leverandører og fragtfirmaer med henblik på at levere din ordre.
5) Hvis du besøger vores fysiske lokaliteter
Dette afsnit indeholder politikken for Davidsens behandling af personoplysninger om kunder og andre besøgende i Davidsens byggemarkeder.
Typer af personoplysninger
Når du besøger eller køber noget i en af Davidsens byggemarkeder, kan Davidsen indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:
- Dine køb.
- Dit ordrenummer i forbindelse med afhentning af click and collect-ordrer.
- Dit telefonnummer og dine øvrige kundekontooplysninger, hvis du oplyser dem ved kassen.
- Dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer i forbindelse med bestilling af varer i butikken.
- Betalingsoplysninger.
- Foto- og videomateriale i forbindelse med overvågning af vores byggemarkeder.
Formålene med behandlingen
Dine personoplysninger kan blive behandlet til følgende formål:
- Gennemførelse af dine køb og bestillinger.
- Registrering af dine køb på din kundekonto.
- Håndtering af reklamationer.
- For at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares.
- For at kunne dokumentere dine køb i overensstemmelse med gældende lovgivning
Behandlingsgrundlag
Davidsen behandler dine personoplysninger på et eller flere af nedenstående grundlag:
- Kontraktuelle forpligtelser: I forbindelse med dine køb og bestillinger, herunder håndtering af reklamationer, er behandlingen af dine personoplysninger nødvendig for at kunne opfylde en aftale med dig (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
- Legitime interesser: I forbindelse med registrering af køb på din kundekonto baserer vi behandlingen af dine personoplysninger på vores legitime interesse i at kunne tilbyde dig et samlet overblik over dine kvitteringer (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f). Vi behandler desuden dine personoplysninger på baggrund af vores legitime interesse i at kunne forsvare os mod klager, tvister og andre retskrav.
- Retlig forpligtelse: Behandlingen af oplysninger om dine betalingsoplysninger og dine køb er nødvendig for overholdelsen af gældende bogføringslovgivning (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c).
Opbevaringsperiode
Oplysninger, der vedrører regnskabsmateriale, opbevares i 5 år fra udløbet af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører.
Dine kontaktoplysninger vil blive opbevaret i 30 dage efter din bestilling, når du bestiller varer i vores forretninger, som sendes direkte hjem til dig. Vi kan dog behandle dine personoplysninger i en længere periode i anonymiseret form.
I tilfælde af eventuelle klager eller tvister kan vi opbevare dine personoplysninger i 3 år fra tvisten er afsluttet.
Der henvises i øvrigt til afsnit 2.3 ovenfor for oplysninger om behandling af dine personoplysninger i forbindelse med din kundekonto og afsnit 2.4 for oplysninger om behandling af dine personoplysninger i forbindelse med click and collect.
Kategorier af modtagere
Når du besøger vores fysiske forretninger (eller andre lokaliteter), herunder foretager køb, kan vi, udover hvad der er angivet ovenfor om tv-overvågning, i forbindelse med håndteringen af dit besøg dele dine personoplysninger med følgende kategorier af modtagere:
- Databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af ordrehåndtering og kundeservice.
- Tredjeparter, herunder leverandører af vores betalingstjenester, der modtager dine betalingsoplysninger for at gennemføre betalingen af dit køb (jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b).
Modtagere, der er databehandlere, behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
Særligt om videoovervågning
Ved indgangen til overvågede områder har vi opsat skilte lokalt i forretningerne/på vores lokaliteter i henhold til tv-overvågningsloven. Formålet med videoovervågning er at påse og opretholde sikkerheden i vores forretninger/lokaliteter, herunder forebygge og opklare kriminalitet.
Behandlingen foretages på baggrund af vores legitime interesse i at opretholde et vist sikkerhedsniveau samt forebygge og opklare eventuelle kriminelle handlinger, jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f. Oplysninger om strafbare forhold indsamlet via videoovervågning behandles også på baggrund af vores berettigede interesser i at forebygge og opklare strafbare forhold, jf. databeskyttelseslovens § 8, stk. 3.
I tilfælde af kriminelle handlinger eller mistanke herom, kan optagelser fra tv-overvågning mv. videregives til politiet (jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f). Der kan desuden ske videregivelse, hvis det er påkrævet i henhold til lovgivningen (jf. databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra c).
Optagelser fra tv-overvågning foretaget i kriminalitetsforebyggende øjemed bliver slettet eller anonymiseret senest 30 dage efter optagelsen, medmindre det er nødvendigt for os at opbevare optagelserne med det formål at håndtere en specifik tvist, fx i forbindelse med at opklare en lovovertrædelse.
6) Hvis du søger job hos Davidsen
Når du søger om et job hos Davidsen, behandler vi dine personoplysninger i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Vi anbefaler, at din ansøgning ikke indeholder CPR-nummer eller følsomme personoplysninger, som fx personoplysninger der afslører racemæssig eller etnisk baggrund, religion, fagforeningsmedlemskab, seksualitet eller helbredsoplysninger.
Typer af personoplysninger
Davidsen kan indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:
- Kontaktoplysninger som navn, e-mailadresse og telefonnummer.
- Oplysninger der fremgår af ansøgning, CV og eventuelle bilag.
- Relevant information der er offentligt tilgængeligt på internettet og sociale medier, herunder særligt information om tidligere ansættelsesforhold, aktiviteter, kompetencer, performance og generel fremtræden.
- Resultater af personlighedstests, hvis du gennemfører sådanne.
- Straffeattest, hvis nødvendigt i forhold til den stilling du har søgt.
- Referencer fra tidligere og/eller nuværende arbejdsgivere som du har angivet i din ansøgning, eller som du har givet samtykke til, at vi kan kontakte.
- Øvrige oplysninger du giver os i forbindelse med rekrutteringsprocessen, herunder dit uddannelsessted, hvis du søger en elevstilling.
Formål med behandlingen
Dine personoplysninger vil blive anvendt til at vurdere, om vi ønsker at tilbyde dig en stilling hos Davidsen.
Behandlingsgrundlag
Davidsen behandler dine personoplysninger på nedenstående grundlag:
Legitime interesser: Vi behandler dine personoplysninger på baggrund af vores legitime interesse i at vurdere, om vi ønsker at tilbyde dig ansættelse, herunder på baggrund af de oplysninger, du giver i CV, ansøgning og eventuelle bilag, på baggrund af relevante oplysninger der er offentligt tilgængelige på internettet og sociale medier, resultater af personlighedstests, referencer fra referencepersoner, du har angivet i din ansøgning, og øvrige oplysninger, du giver os i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Behandlingen kan også være nødvendig for vores legitime interesse i at forsvare eller gøre retskrav gældende (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f).
Opbevaringsperiode
Hvis du bliver tilbudt en stilling hos Davidsen, vil din ansøgning samt yderligere relevante personoplysninger, der indsamles i forbindelse med ansættelsesproceduren, blive opbevaret i din personalemappe hos os.
Hvis du ikke tilbydes en stilling, opbevarer vi din ansøgning og eventuelle yderligere personoplysninger, der indsamles i forbindelse med ansættelsesproceduren, i en periode på 6 måneder efter vores afslag, medmindre du har givet dit samtykke til en længere opbevaring af sådanne personoplysninger.
Straffeattest slettes straks efter, at vi har gennemgået den.
Kategorier af modtagere
Når du søger job hos os, kan vi i forbindelse med håndteringen af din ansøgning dele dine oplysninger med databehandlere, der leverer IT-systemer til understøttelse af administration af rekrutteringsprocesser, herunder fx HR-systemer, samt kommunikation, herunder fx mailudbyder.
Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
7) Hvis du besøger vores profiler på sociale medier
Dette afsnit indeholder politikken for Davidsens behandling af personoplysninger indsamlet via Davidsens profiler eller sider på sociale medier.
Davidsen har profiler eller sider på følgende sociale medier:
For LinkedIn, Facebook og Instagram er Davidsen sammen med udbyderne af de sociale medier fælles dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger indsamlet i forbindelse med dine interaktioner med profilerne, herunder profilernes opslag.
Davidsen og udbyderne af LinkedIn, Facebook og Instagram har indgået en aftale om fordeling af de databeskyttelsesretlige opgaver. Ifølge disse aftaler, står Davidsen og udbyderne af de sociale medier hver især for de opgaver, der er forbundet med den behandling, vi hver især foretager. Det er dog aftalt mellem Davidsen og udbyderen af Facebook og Instagram, at udbyderen er ansvarlig for at muliggøre, at du kan udøve dine rettigheder som beskrevet i afsnittet ’Dine rettigheder’ nedenfor, i forbindelse med brugen af Facebook og Instagram, og at det er Davidsen, der er ansvarlige for at give dig de nedenfor beskrevne oplysninger. Det er derudover aftalt mellem Davidsen og LinkedIn, at LinkedIn er ansvarlig for at besvare anmodninger fra dig vedrørende de rettigheder, der er beskrevet i afsnittet ’Dine rettigheder’ nedenfor.
Indsamling af personoplysninger
Når du besøger eller interagerer med vores profiler på sociale medier, kan Davidsen og udbyderen af det pågældende sociale medie indsamle, behandle og opbevare følgende typer af personoplysninger om dig:
- Oplysninger der er tilgængelige på din profil, herunder dit navn, køn, civilstatus, arbejdsplads, interesser, billede og din by.
- Om du ”synes godt om” eller har anvendt andre reaktioner på vores profil.
- Kommentarer du efterlader på vores opslag.
- At du har besøgt vores profil.
- Din IP-adresse.
Formålene med behandlingen
Davidsen behandler dine personoplysninger til følgende formål:
- Forbedring af vores produkter og services, herunder vores profiler og sider på sociale medier.
- Statistik og analyse.
- For at kunne kommunikere med dig, hvis du kommenterer på et opslag, laver en anmeldelse eller sender os en besked.
- Markedsføring generelt.
Udbyderne af de sociale medier behandler blandt andet dine personoplysninger til følgende formål:
- Forbedring af deres annoncesystem.
- For at give Davidsen statistikker, som udbyderne af de sociale medier blandt andet udarbejder på grundlag af dit besøg på vores profiler og sider.
- Annoncering og tilpasning af aktiviteterne på siden.
Behandlingsgrundlag
Behandlingen af dine personoplysninger er baseret på nedenstående grundlag:
- Legitime interesser: Davidsen baserer behandlingen af dine personoplysninger på vores legitime interesser i at kunne kommunikere med og markedsføre os overfor dig på vores profiler på sociale medier, samt vores legitime interesse i at forbedre vores produkter og services (databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f).
Opbevaringsperiode
Vi opfordrer dig til at slette kommentarer, likes og andre interaktioner, du har efterladt på vores profil, hvis du ikke længere ønsker dem vist på vores sider. Vi sletter ikke sådanne offentligt tilgængelige interaktioner.
Vi sletter privatbeskeder modtaget via beskedfunktionen på de sociale medier senest efter 2 år.
Se venligst privatlivspolitikken for udbyderen af de enkelte sociale medier for information om, hvor længe de opbevarer dine personoplysninger.
Kategorier af modtagere
Når du besøger vores profiler på vores sociale medier, kan vi dele dine oplysninger med databehandlere, der leverer markedsføringsydelser og IT-systemer til understøttelse af markedsføring, herunder udbydere af sociale medier (se listen ovenfor), hvor vi kan markedsføre vores aktiviteter og kommunikere med dig.
Vores databehandlere behandler dine personoplysninger på vegne af Davidsen og udelukkende i overensstemmelse med dokumenterede instrukser udstedt fra denne. Databehandlere har kun adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at udføre deres specifikke, afgrænsede opgaver.
Hvem deler udbydere af sociale medier dine personoplysninger med?
Udbyderne af sociale medier kan bl.a. dele dine personoplysninger med følgende kategorier af modtagere:
- Andre enheder i den koncern udbyderen af det sociale medie er en del af.
- Eksterne samarbejdspartnere, der leverer analyse- og undersøgelsesservices.
- Annoncører.
- Andre individer, der besøger vores profil eller side på det sociale medie (i det omfang dine oplysninger er offentligt tilgængelige).
- Forskere og andre akademikere.
Du kan finde mere information om, hvem udbyderne af de sociale medier deler dine personoplysninger med i de enkelte udbyderes privatlivspolitik.
Udbyderne af de sociale medier kan overføre dine personoplysninger til modtagere uden for EU/EØS i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. Du kan læse mere i de enkelte udbyderes privatlivspolitikker.
Du kan læse mere om, hvem Davidsen deler dine personoplysninger med, i afsnittet Videregivelse til andre dataansvarlige og overladelse til databehandlere nedenfor.
8) Videregivelse til andre dataansvarlige og overladelse til databehandlere
Under hvert afsnit ovenfor kan du læse om, hvilke kategorier af modtagere vi kan dele dine personoplysninger med. Nedenstående gælder i supplement til de modtagere, vi har angivet for hvert afsnit ovenfor.
I forbindelse med Davidsens udvikling kan selskabsstrukturen ændre sig, fx ved helt eller delvist salg af virksomheden. I tilfælde af delvis overdragelse af aktiver, der indeholder personoplysninger, er behandlingsgrundlaget for den forbundne videregivelse af personoplysninger som udgangspunkt databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra f, idet Davidsen har en interesse i at overdrage dele af sine aktiver samt at foretage kommercielle/strukturelle ændringer.
Det kan derudover under visse omstændigheder være nødvendigt at videregive dine personoplysninger til advokater, offentlige myndigheder, politiet, revisorer og domstole.
Dine personoplysninger kan blive overført til databehandlere, der er etableret i lande uden for EU/EØS, der ikke har et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, vil en sådan overførsel først ske, når der er sikret et overførselsgrundlag. En sådan overførsel vil typisk baseres på EU-kommissionens standardkontrakter, som du har ret til indsigt i. Hvis du har spørgsmål eller ønsker at vide mere om konkrete overførsler, herunder overførselsgrundlaget, er du altid velkommen til at kontakte os.
9) Dine rettigheder
- Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, vi behandler om dig.
- Du har ret til at gøre indsigelse mod vores indsamling og videre behandling af dine personoplysninger.
- Du har ret til berigtigelse og sletning af dine personoplysninger, dog med visse lovbestemte undtagelser, herunder bogføringsloven.
- Du har ret til at anmode os om begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger.
- Under visse omstændigheder kan du også anmode om at modtage en kopi af dine personoplysninger samt om transmission af de personoplysninger, du har afgivet til os, til en anden dataansvarlig (dataportabilitet).
- Du kan til enhver tid tilbagekalde eventuelle samtykker, som du måtte have afgivet. Vi vil herefter slette dine personoplysninger, medmindre vi kan fortsætte behandlingen på andet grundlag. Vores nyhedsbrev kan afmeldes ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevet.
10) Spørgsmål og klage
Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik eller hvis du ønsker at klage over den måde, vi behandler dine personoplysninger på, er du velkommen til at kontakte os på de kontaktoplysninger, der er angivet i afsnit 1 ovenfor.
Du har også ret til at klage til Datatilsynet:
Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon: 33 19 32 00
E-mail: [email protected]