03-10-2023

79 år med Davidsens Tømmerhandel

Det er med stor stolthed og ydmyghed, at vi søndag d. 1. oktober kunne fejre Davidsens Tømmerhandels 79-års fødselsdag. Der er sket rigtig meget siden etableringen tilbage i 1944, da Christian Davidsen åbnede sin første tømmerhandel i Sommersted, Sønderjylland.

Allerede i en ung alder af blot 25 år fulgte Povl Davidsen i sin fars fodspor, først var han i lære hos Toftlund Trælasthandel, og efter at have aftjent sin værnepligt startede Povl i Horsens Trælasthandel. Her var Povl ansat i et år, inden han i 1963 blev en del af sin fars tømmerhandel og startede sin egen Davidsen afdeling i Vojens, for så i 1969 at overtage Davidsens Tømmerhandel som led i et generationsskifte.

Siden da har Povl bygget virksomheden op med afsæt i vores stærke værdier, vi, dedikeret, solidt købmandskab, ydmyghed og respekt for kunden, som den dag i dag er stærkt forankret igennem virksomheden.

Davidsens Tømmerhandel er i dag vokset fra at være en lille sønderjysk tømmerhandel, til at være Danmarks tredje største tømmerhandelskoncern med mere end 850 ansatte, 22 trælaster i Danmark og en i Grønland. Vi er i dag en landsdækkende leverandør af byggematerialer, der servicerer professionelle håndværkere og kvalitetsbevidste ”Gør-det-selv” kunder.

maxresdefault

I forbindelse med Davidsens 79-års fødselsdag, sender vi et KÆMPE TILLYKKE TIL POVL DAVIDSEN, som kan fejre 60-års jubilæum.

En kæmpe TAK til vores kunder, leverandører og samarbejdspartnere, samt til alle vores dygtige medarbejdere gennem 79 år. ”Hver for sig er vi go’e sammen er vi aller bedst” – Povl Davidsen!