Vores byggematerialer pakkes nu i 100% genbrugsplast

22-02-2023

I samarbejde med vores leverandør BetaPack A/S har vi over en længere periode eksperimenteret med at øge mængden af genbrugsplast i vores emballage. Det har været vigtigt for os, at omstillingen til genbrugsplast ikke gik ud over kvaliteten. Byggematerialerne skal selvfølgelig altid være godt beskyttet under opbevaring og ved levering fra os til vores kunder. Det er nu lykkedes at udvikle vores pakkefolie i 100% genbrugsplast (PCR) uden at gå på kompromis med kvaliteten.

”Det har været en stor fornøjelse at samarbejde med Davidsens Tømmerhandel om udvikling af en pakkefolie som er fremstillet af 100% genbrugsplast (PCR), hvor vi sammen tester og afprøver inden lancering i stor skala. Fedt at vores samarbejde omkring lancering af byggematerialer skaber værdifulde synergier med genanvendelse af plast til pakkefolie” udtaler Jens Thomsen fra BetaPack.

Det nye pakkefolie bliver taget i brug i løbet af februar, så inden længe vil dine byggematerialer fra Davidsen være pakket i det nye genbrugsplast.