Hvordan laver jeg en bestilling i webshoppen?

Sådan gør du:

Log ind og find din første vare

Start med at logge ind og find derefter din vare ved enten at benytte søgefunktionen i toppen af siden eller via menustrukturen. I kategorierne kan du i venstre side filtrere på nogle af varens attributter for at finde lige netop den vare, du søger.


Læg varen i kurv

Når du har fundet din vare, skal du på nogle varer først vælge, hvilken variant du vil købe. Du har også mulighed for at tilrette antallet af varen. På nogle produkter, kan du åbne beregneren og omregne fra fx stk. til kvadratmeter, så du ved, hvor meget du skal bruge.

Du kan herefter vælge mellem følgende to muligheder:

"Læg i kurv" giver dig mulighed for at få varen leveret til en valgfri adresse og i nogle tilfælde en Pakkeboks.

Under knappen vises lagerstatus, såfremt du har indtastet postnr. for leveringsadresse her. Ændrer din leveringsadresse sig, kan du også ændre postnr. igen ved at klikke på postnummeret.

"Bestil & Hent" giver dig mulighed for at afhente lagervarer efter 2 timer hos din lokale erhvervslokation inden for åbningstiden.

For at skifte afhentningssted skifter du valgt butik øverst i højre hjørne. Her kan du vælge mellem alle Davidsens erhvervslokationer. Såfremt knappen er grå, er Bestil & Hent ikke mulig for den valgte vare i den valgte butik.

Ønsker du at vide, om varen er på lager i en anden butik, kan du klikke på linket på "butikker" og se en opdateret lagerliste.


Ønsker du at købe flere varer, gentager du ovenstående.


Kontroller din indkøbskurv

Klik på indkøbskurv-ikonet i øverste højre hjørne for at gå til indkøbskurven. Din indkøbskurv kan være inddelt i flere del-ordrer, såfremt dine varer skal afsendes fra forskellige lagre, eller du har varer til både afhent og levering i kurven.

Kontroller at din ordre ser korrekt ud. Her kan du evt. slette varer eller ændre antallet af varer. Får du besked om, at nogle varer ikke er på lager, skal du nedjustere antallet af varen eller slette varen helt. Tryk herefter på "GÅ TIL KASSEN".


Vælg leveringsoplysninger

I step 1 i kassen har du mulighed for at angive rekvisitions-nr. for din ordre. Såfremt rekvisitions-nr. er obligatorisk for din konto, vil det også være obligatorisk at udfylde feltet i webshoppen.

Udfyld leveringsadressen med en ny adresse eller vælg mellem de tidligere tastede adresser, hvis du tidligere har handlet i webshoppen.

Vælg herefter "GÅ TIL LEVERING".


Vælg leveringstype

I step 2 i kassen skal du for varer til levering vælge leveringstype og leveringsdato ved at klikke på den boks med leveringstypen, du ønsker. For nogle varer kan der vælges mellem flere leveringstyper, fx "Levering i løbet af dagen", "Levering i løbet af formiddagen" eller "Levering inden kl. 09:00".

For Bestil & Hent-varer skal du kun vælge afhentningsdato. Når varen er klar til afhentning, får du en SMS på det mobilnr., du har indtastet i step 1 under Leveringsadresse.

Klik på "GÅ TIL BETALINGSMETODE".

   

Vælg betaling

Er du kontokunde hos Davidsen med en kreditmax på over 20.000 kr., kan du betale med faktura i webshoppen. Klik på "BESTIL" for at gennemføre din ordre.

Vi er derudover snart klar med kortbetaling for alle kunder. Har du valgt kortbetaling, skal du trykke på "BESTIL" for at gå til siden, hvor du skal indtaste dine kortoplysninger. Klik herefter på "KØB".


Bestillingen er afsluttet

Du vil få tilsendt en ordrebekræftelse til den mail, der er tilknyttet din bruger. Har du ikke modtaget den inden for få minutter, bør du kontrollere din spam-mappe.

Din ordre vil inden for få minutter være synlig i din Ordrehistorik under Mine sider. Her kan du følge ordrens status.